Sunday 22 December 2013

Supplement ~ Body Experiment

Setiap bulan adalah bulan eksperimen ke atas diri sendiri. Kesian body. Apalah nasib kan.
Dari mula serius untuk ber TTC, dah bemacam supplements yg ditelan. Setiap 2 bulan pasti ada supplement baru yg aku beli dengan hanya 1 harapan.


Masuk kali ni, dah kali ke 14 aku berusaha dan terus berusaha. Dan selama 14 kali ni juga lah da berbaldi air mata aku bazirkan, emosi aku calarkan, hati aku remukkan dan paling sedih dah masuk kali ke 14 aku berikan harapan palsu pada suami. 

Tengok jela graf BBT kali ni, dah menunjukkan tanda Miss P nak jengah. Tapi dalam sedih-sedih masih ada kegembiraan dan perasaan syukur sebab cycle aku dah behave elok. Terima kasih Allah. 

Sebagai persediaan, cycle bulan depan ini lah bahan ujikaji pada badan sendiri. Zinc complex tu untuk suami. GLA & Alfafa is mine. Mungkin aku agak terlambat. Mungkin laa...sebab org ramai dah berpusu-pusu beli produk ni dari dulu lagi dan yg best dengan izin Allah dah pregnant pun. Bukan apa, dulu dalam kepala ni selalu set produk shaklee ni mahal. Rupanya sangat affordable!! Beratus-ratus kapsul pulak tu dalam 1 botol.

Mungkin ini lah last supplement yg aku telan. In shaa Allah berjanji pada diri, aku akan amalkan secara konsisten. No more malas-malas and hangat taik ayam. Tapi kalau supplement ni betul-betul dapat serasi dengan badan la. Yup!! badan aku ni manja. Sensitif. Susah benda baru nak masuk sebab nanti mula la cycle haywire kat situ.


"Sorry my dear Shatavari Himalaya, kakak stop makan kamu. Sebab kakak nk cuba makan shaklee pulak. Kakak dah penat la telan benda-benda ni. Tapi perut masih kosong. Kakak harap, teman pengganti kamu, GLA & Alfafa Shaklee dapat bantu kakak produce follicle yg banyak dan cantik dan paling penting dalam perut kakak ada baby. AMINNN!"

Tengok la cycle depan macam mana. Harap dengan conceive natural without clomid dapat cantikkan graf dan suhu akan kekal mantain tinggi sehingga melahirkan.

No comments:

Post a Comment